8/27/2014

Tortilla .

Mimo, że zostało tych kilka symbolicznych dni, uważam wakacje za bardzo udane i przede wszystkim mega owocne. Ostatnia prosta przede mną.. 
Czuję w sobie spokój i nie martwię się zbytnio powrotem do mojego Hogwartu, haha. Wspaniali ludzie nakręcają mnie każdego kolejnego dnia, co bez przerwy odkrywa na nowo codzienność. Pod dłuższej radomskiej przerwie wróciłam do podwodnych przygód, a na lądzie dalej realizuję fotograficzne wizje. Nurkowanie totalnie mnie wyciszyło, zdystansowało i kolejny raz naładowało pokorą, a godziny stania za obiektywem w dziwnych pozach, [prócz obolałych nóg] umożliwiły poznanie nowych ludzi i miejsc. 
Czasem nad sobą nie nadążam, ale w gruncie rzeczy wiem, że jestem ogromną szczęściarą, która ma możliwość robienia tak wielu wspaniałych rzeczy :)
***
Dawno nie było konkretniejszego wpisu.. Ten zapewne nie należy do przełomowych, ale zbyt długo zalegał w poczekalni, a poza tym lubię wszechstronność. 
Obecnie na każdym kroku znajdziemy bary szybkiej obsługi i szerzące się fastfood'y. Ideą jest chyba brak czasu i niechęć paprania się w pojedynkę. 
W każdym razie według mnie nie ma nic lepszego od własnoręcznie zrobionego jedzenia. Mamy przede wszystkim komfort dozowania składników i przypraw albo co ważniejsze zmiany produktów wedle naszych potrzeb, bo o gustach się w końcu nie dyskutuje :) Ja zazwyczaj działam podczas domowych maratonów filmowych i nie samemu, 
a w dobrym towarzystwie. Uwielbiam takie wspólne majstrowanie w kuchni i nieustanne zabawne historie.

Ostatnim razem porwałam się na zrobienie tortilli. Strasznie smaczna, prosta i sycąca. 
Nieco uboga w składniki, ale skupiłam się na warzywach i kurczaku, dlatego zrobiło się trochę ciasnawo na cokolwiek innego :)

sałata lodowa    pomidory
kolorowa papryka   ser żółty
pierś z kurczaka   zioła
placki do tortilli (tym razem kupne, ale proste do samodzielnego wykonania)

zamiast kupnych sosów warto zrobić własne - zdrowsze
np. czosnkowy z jogurtu naturalnego i pikantny z przecieru pomidorowego



warzywa dobrze jest pokroić na drobne kawałki, bo nie ma nic gorszego niż marzące się spaghetti zawinięte w placek, haha
ser natomiast koniecznie w plastrach lub starty na drobnych oczkach - lepiej spoi zawartość



kurczaka pokroiłam w paski i potraktowałam carry, ziołami, solą i pieprzem
warto też moczyć go chociaż przez 30 min w mleku - staje się bardziej soczysty



piersi smażyłam na oliwie z oliwek
placek smaruję sosem pomidorowym, układam ser, kurczaka i warzywa
znacznie wygodniej jest też jeszcze przed zwinięciem polać całość sosami
pozostaje już tylko zrolowanie - najlepiej na folii aluminiowej i szybkie podgrzanie, aby ser się rozpuścił

Voilà


PRZYPOMINAM O WAKACYJNYM ROZDANIU !
CENNE KOSMETYKI WŁOSKIEJ FIRMY DO ZGARNIĘCIA :)
TUTAJ

14 komentarzy:

  1. ser się powinien rozpuścić pod wpływem ciepłego kurczaka, wtedy lepiej byłoby mieć starty ser niżeli plastry :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. trafna uwaga :)
      ja lubię mieć cieplutką całość :)

      Usuń
  2. woooooow dzięki za przepis!
    w weekend spróbuje zrobić :)

    http://madame-violet.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam takie jedzonko :3

    OdpowiedzUsuń
  4. Tortilla to jedno z moim ulubionych dań z akademika :d

    OdpowiedzUsuń
  5. Nareszcie jakiś łatwy przepis na tortille! Dziękuje!
    http://leciak.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Sama kiedyś robiłam tortille

    karolina-karo-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. ojejku jak ja dawno nie jadłam tortilli! podsunęłaś mi pomysł na jutrzejszy obiad :D

    http://mrauu33.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Podoba mi się Twoja stylizacja jak i cały blog :)
    Powodzenia w blogowaniu i przede wszystkim wytrwałości!
    http://lilajanowska.blogspot.com/ zapraszam ;)))))

    OdpowiedzUsuń
  9. Pyszności, zrobię niedługo! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetny blog, zasłużył na... Nominację do LBA! :) http://hominis-est-errae.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń